Sobotní putování: rozhledna Doubrava a Vizovické vrchy

Člověk si čas od času potřebuje vylézt někam nahoru, aby získal nadhled. Zkuste třeba rozhlednu Doubrava. Tyčí se na 672 metrů vysokém vrcholu Doubrava, dohlédnete z ní do Bílých Karpat, Beskyd i na Hostýn. Máme pro vás tip na hodinkový výlet, vhodný pro děti nebo na protažení nohou při cestě autem. Chcete-li ale pořádnou túru, Doubrava je i dobrým nástupem na hřeben Vizovických vrchů. Vyražte v sobotu, to je totiž na rozhledně jediný otvírací den.

Start a cíl: Rozcestí Pod Doubravou (sedlo Barák)
Délka trasy: 2,5 km
Doba výletu: 1 hodina
Doporučujeme milovníkům přírody a rodinám s dětmi.

Doubrava výlet mapaNa začátek můžete kouknout do bývalého kamenolomu v Loučce (tudy jsme šli i my), nebo to vzít z rozcestí Pod Doubravou rovnou po modré turistické značce na rozhlednu. Tam vás čeká vyhlídková plošina ve výšce 33 metrů!rozhledna DoubravaDoporučujeme procházku po hřebeni - sledujte modrou značku. Ta vede chladivým lesem, kde vane příjemný hřebenový vánek. Nechte se vést, dokud vás ukazatel nenavede doprava dolů na značku zelenou na místo ještě chladnější.Chladná studna zlínskoChladná studna skrývá příběh uzdravení, proto se stala oblíbeným poutním místem. Po cestě zpátky se kochejte lesem a mějte oči otevřené, třeba narazíte na hřiby nebo jiné lesní pochutiny.ostružinyChcete-li si výlet protáhnout, od rozhledny pokračujte po modré značce pořád dál na vrch s kouzelným názvem Spletený a vymyslete si delší okruh, nabízí se třeba cesta přes Želechov.

NÁŠ TIP: Projděte si malebnou obec Loučka. Zajímá-li vás válečná historie, navštivte zdejší soukromé muzeum. Musíte se ale objednat předem, pan majitel jezdí po domluvě z Olomouce.Obec Loučka ZlínskoA jestli je počasí na koupačku, zajeďte si k oblíbenému rybníku Křešov, dá se tu i rybařit. Z Loučky to sem je cca 2 km směrem na Slopné, odbočíte polní asfaltkou doprava a jste tu. Krešov Luhačovice

Kde jíst

Zastavte se v Loučce na návsi, ve zdejším hostinci mají skvělou zmrzlinu. Ale pozor, nevaří. Buďte raději připravení a mějte nějakou tu svačinku s sebou. Pokračujete-li směrem Vlachovice, vřele doporučujeme zdejší restauraci Na Mýtě

Šťastné cesty a nezapomínejte s námi sdílet své fotky na FB i Instagramu s hashtagem #zlinskoLuhacovicko

-------------------------------------------------------------------------------------------

Za redakční tým Zlínska a Luhačovicka

Jana Tesařová

„Výlety Valašským Klobuckem mě baví. Líbí se mi tu divoká a zároveň malebná příroda, oblé kopce, ticho i zpěv ptáků. Při objevování krajiny a odkrývání příběhů, které se tu odehrály, člověk vždycky objeví i kousek sebe."